Анкета поводом Дана толеранције

1.Шта је толеранција?

Ученици 5. разреда:

  • Када некоме кажемо нешто лепо или га усрећимо.
  • Толеранција је кад неког толеришеш.
  • То је када нешто или некога прихваташ.

Ученици 6. разреда:

  • Када си добар према некоме иако он није добар према теби.
  • Када некога толеришеш.
  • Када игноришеш насилника.
  • Када можеш да поднесеш некога ко те нервира.

Ученици 7. разреда:

  • Када си добар према неком, а он није добар према теби.
  • Када толеришеш друге.
  • Када трпиш све мане својих пријатеља.

Ученици 8. разреда:

  • Када имам стрпљења за друге.
  • Када те неко провоцира, а ти се исконтролишеш.
  • Када ти попушташ, толеранција није физичко насиље.

Наставница технике и технологије: Поштовање различитости (мишљења, понашања, ставова).

Наставница технике и технологије: Уважавење личности, прихватање личности онакве каква јесте, поштовање.

Наставник српског језика и књижевности: Поштовати различитост.

Наставница музичког: Прихватање и уважавање туђих ставова, идеја, мишљења и начина живота.

Педагог и психолог:

  • То је поштовање различитости.
  • Равноправност у односу на друге без обзира на њихова специфична обележја.

Директорка: Толеранција је поштовање различитости.

2. Да ли према свакоме треба бити толерантан?

Ученици 5. разреда:

  • Да (зависи).
  • Не.
  • Да.
  • Да.

Ученици 6. разреда:

  • Да.
  • Не ако тај неко није толерантан према теби.
  • Да.
  • Не.

Ученици 7. разреда:

  • Не.
  • Зависи од особе.
  • Да.
  • Не.

Ученици 8. разреда:

  • Да.
  • Да.
  • Да.
  • Да.

Наставница технике и технологије: Да.

Наставница технике и технологије: Да (сем према безобразлуку).

Наставник српског језика и књижевности: Не.

Наставница музичког: Не.

Педагог и психолог:

  • Да.
  • Да, осим у ситуацијама насиља и дискриминације.

Директорка: Не.

3. Коме и како треба толерисати поступке?

Ученици 5. разреда:

  • Свима, тако што смо пристојни.
  • Онима који су дрски.
  • Свакоме једнако.

Ученици 6. разреда:

  • Поразговарати са педагогом и психологом.
  • Мојој најбољој другарици.
  • Треба толерисати поступке онима који се извине и обећају да то више никада неће поновити.

Ученици 7. разреда:

  • Треба толерисати поступке пријатељима.
  • Блиским пријатељима.
  • Оном ко ти се извини.

Ученици 8. разреда:

  • Свима на најбољи могући начин.
  • Ономе ко те провоцира.
  • Треба толерисати поступке онима који те провоцирају.

Наставница технике и технологије: Свима, прихватањем туђих ставова, понашања, давањем личних примера у којима се поштују различитости.

Наставница технике и технологије: Свакоме, слушањем, прихватањем туђих идеја и мишљења.

Наставник српског језика и књижевности: Онима који желе да уче на тим грешкама.

Наставница музичког: Људима у блиском окружењу.

Педагог и психолог:

  • Свим људима који не угрожавају интегритет и достојанство других људи, што зависи од ситуације.
  • Бити толерантан према некоме не значи бити апсолутно истог мишљења, већ прихватити постојање различитости. Начин на који ће се испољавати толеранција умногоме зависи од зрелости и спремности обе стране на дискусију, мир и разговор.

Директорка: Људима до којих нам је стало.

4. До које мере би требало толерисати поступке?

Ученици 5. разреда:

  • Док можемо да их решимо причом.
  • Док те ствари не почну да се понављају.
  • До одређене границе.

Ученици 6. разреда:

  • Док не крене насиље.
  • Док те то не угрожава ни на један начин.
  • Док не претера.
  • Док не почне опет то да ради.

Ученици 7. разреда:

  • Након другог пута.
  • Док те не повреди.
  • Док не претера.
  •  Морам да знам који поступак.

Ученици 8. разреда:

  • До те мере док та особа не крене да те угрожава.
  • Док то не угрози тебе.
  • Треба бити толерантан до тренутка када неко крене да ти прети и физички те напада.

Наставница технике и технологије: До тренутка када то понашање угрожава друге.

Наставница технике и технологије: Све има границе, све док нечије идеје не угрожавају неког другог.

Наставник српског језика и књижевности: Док не схватите да нема помоћи.

Наставница музичког: Док не почну угрожавати личност која толерише.

Педагог и психолог:

  • Докле год они не угрожавају лични интегритет и достојанство и докле год не подразумевају било какву врсту насиља.

Директорка: Није у реду толерисати особу која стално понавља исте грешке.

5. На који начин ви толеришете поступке?

Ученици 5. разреда:

  • Трпим.
  • Игноришем.
  • Прво не будем толерантан али после ипак попустим.
  • Правим се да га не видим.

Ученици 6. разреда:

  • Пријавим разредном старешини.
  • Разговором.
  • На леп и одговоран начин.
  • Не толеришем све поступке.

Ученици 7. разреда:

  • Кажем му да обрати пажњу следећи пут.
  • Игноришем.
  • Не толеришем.
  • Не толеришем.

Ученици 8. разреда:

  • На најбољи могући начин.
  • Углавном разговором са том особом.
  • Само игноришем ту особу.
  • Не толеришем.

Наставница технике и технологије: Самоконтролом када ми се одређена понашања не допадају, предусретљивошћу, разумевањем и указивањем на грешке.

Наставница технике и технологије: Саслушам, распитам се ако о нечему не знам довољно, покушавам да немам предрасуде.

Наставник српског језика и књижевности: Не толеришем увек.

Наставница музичког: Саслушам, али не прихватам различите ставове и мишљења.

Педагог и психолог:

  • Покушајем разговора, разумевањем друге особе, остављање простора друге особе да промисли о нечему, ни инсистирањем на прихватање нашег мишљења.

Директорка: Саслушам,али не прихватам различите ставове и мишљења.

6. Дајте савет како да наше друштво постане толерантније.

Ученици 5. разреда:

  • Да се сви понашају лепо према другима.
  • Да сви постану пристојни.
  • Када би престали да се туку и да се свађају.

Ученици 6. разреда:

  • Да се сви слажу и поштују.
  • Сви треба више да се дружимо и мање да се свађамо.
  • Имајте више разумевања и слушајте друге.
  • Да изброје до десет и размисле добро.

Ученици 7. разреда:

  • Да пазе шта раде.
  • Да не обраћамо пажњу на то что мисле о нама.
  • Имати више разумевања.
  • Да људи престану да буди нападни.

Ученици 8. разреда:

  • Да вежба јогу и тренира живе и стрпљење.
  • Мање вређања.
  • Имајте више разумевања и слушајте друге људе.

Наставница технике и технологије: Поштовање и љубав.

Наставница технике и технологије: Образовати се.

Наставник српског језика и књижевности: Кад будемо били срећнији (испуњенији), бићемо и толерантнији.

Наставница музичког: Поштујте различитости.

Педагог и психолог:

  • Када би смо сви били свесни сопствених специфичности, потреба и недостатака лакше би смо разумели, препознали и прихватили туђе.

Директорка: Пре него што некога осудите, размислите о томе колико је пута био добар друг, учинио вам нешто и о евентуалним разлозима непримереног понашања у датом тренутку.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s